Alle samenwerkingen uitgelicht

Doorontwikkeling van de huisstijl door WIM reclame

Publicatiedatum 24 april 2023

De afgelopen maanden zijn wij bezig geweest met de doorontwikkeling van onze huisstijl. Van verschillende templates voor social media tot briefpapier. Zonder de hulp van Wim Bekebrede van WIM reclame hadden we dit niet kunnen doen. Maar hoe is deze samenwerking tot stand gekomen? En wat is zijn leukste opdracht ooit geweest? Wij vroegen het hem!

Vormgeven in de breedste zin van het woord

Wim is een freelance grafisch vormgever, die zich bezig houdt met het ontwerpen van logo’s, complete huisstijlen, magazines en website. Ook doet hij belettering van kantoorpanden, zowel binnen als buiten, en auto’s. “Vormgeven in de breedste zin van het woord, eigenlijk. Van digitaal ontwerp tot analoog. Websites bouw ik overigens niet zelf en het laten drukken en beletteren ook niet, maar ik heb partners die voor de beste prijs-kwaliteitverhouding dit doen.”, vertelt Wim. “Dit werk doe ik al ruim 25 jaar en ik vind het nog steeds elke dag een feestje!”.

Op de vraag hoe hij in dit werk gerold is, moet Wim lachen. “Vroeger moest je een toelatingsexamen doen voor het grafisch lyceum. Deze heb ik niet gehaald omdat ik, door mijn dyslexie, de opdracht verkeerd had gelezen. Ik moest namelijk een collage maken van een circus, maar ik had van een circuit gemaakt.” Hierna heeft Wim verschillende baantjes gehad, maar geen van allen was wat hij écht wilde doen. Uiteindelijk is Wim terecht gekomen bij een kleine uitgeverij waar hij overdag werkte en ’s avonds een grafische opleiding ging volgen. Door hard te werken is hij elke keer hoger op de ladder geklommen. “Ik begon als DTP’er, daarna Grafisch Vormgever en uiteindelijk Art Director. In 2014 ben ik voor mezelf begonnen.”

Diversiteit aan opdrachtgevers

“Het leukste vind ik om met verschillende ondernemers, instellingen en organisaties te werken. De diversiteit aan opdrachtgevers is naast leuk ook uitdagend en houdt mij scherp.”, zegt Wim. Zijn netwerk bestaat vooral uit mensen uit het Marketing vakgebied of bedrijfseigenaren. Door dit netwerk wordt hij vaak door deze mensen ‘meegenomen’ naar nieuwe organisaties. “Als mijn opdrachtgevers wisselen van organisatie is het natuurlijk een eer dat ze je weer vragen om voor dat bedrijf te werken. Dan heb het ik goed gedaan, denk ik zo. Een mooi voorbeeld hiervan is Daaf ook. Ik ken Jeroen en heb ook voor het bedrijf gewerkt waar hij eerder heeft gewerkt. Dus toen Jeroen Daaf begon, vroeg hij mij of ik jullie kon helpen.”

Vanuit Daaf zijn wij erg blij met de samenwerking met Wim. We hebben samen al mooie dingen gemaakt. Zo hebben onze kantoren mooie signing gekregen door het werk van Wim, maar kunnen wij nu ook klanten en kandidaten een kaartje sturen door het werk van hem. Maar ook online zijn er zaken ontwikkeld: ons LinkedIn-kanaal heeft nu mooie templates, waardoor de zichtbaarheid van Daaf nog beter is geworden. “Ik vind het fijn om te horen dat jullie tevreden zijn. Ook ik ben tevreden over de samenwerking met jullie!”, vertelt Wim.

Leukste opdracht tot nu toe

“De allerleukste opdracht dit ik tot nu toe heb gedaan is denk ik het ontwerp van bushokjes in Amersfoort. Ongeveer 2 jaar geleden kreeg Amersfoort nieuwe bushokjes. In verband met de zichtbaarheid van het glas komt hier altijd een ontwerp in. Normaliter zijn dit bijvoorbeeld stippen of lijnen, maar in Amersfoort heb ik met lijnen de skyline van de stad ontworpen. Als ik door Amersfoort rijd en ik zie de bushokjes dan ben ik wel trots. Het is sowieso leuk om je eigen werk terug te zien!”, vertelt Wim enthousiast.

Ben je benieuwd naar wat Wim voor ons gemaakt heeft? Neem dan een kijkje op ons LinkedIn-profiel om de social templates te bewonderen (en als je er dan toch bent: volg ons).

 

Bushokje in Amersfoort met ontwerp van WIM reclame