Blogs
Tips voor een optimale onboarding
Het inwerktraject van nieuwe medewerkers is een belangrijke fase voor zowel het succes van het individu als de organisatie. Een goed gestructureerd onboardingsproces legt de basis voor een productieve en betrokken medewerker, terwijl het gebrek aan een effectief inwerktraject kan leiden tot onnodige uitdagingen en zelfs vroegtijdig vertrek.
Blogs
Zo sla jij jezelf door de salarisonderhandeling heen
Een salarisonderhandeling kan spannend zijn, maar met de juiste aanpak biedt dit een kans om jezelf financieel te versterken en je professionele waarde te erkennen. Of je nu op zoek bent naar een nieuwe baan of een verhoging binnen je huidige functie wilt, het is essentieel om voorbereid en zelfverzekerd de onderhandeling in te gaan. Hier zijn enkele stappen om jezelf succesvol door de salarisonderhandeling heen te loodsen.
Blogs
Zo reageer jij op de uitnodiging voor een sollicitatiegesprek
Je hebt gesolliciteerd op een functie en krijgt te horen dat je op gesprek mag komen! Wat is de beste manier om te reageren op deze uitnodiging voor het sollicitatiegesprek? Formeel of juist informeel? Met onze tips schrijf jij de perfecte reactie!
Blogs
Hoe bepaal je jouw salarisindicatie?
Als je je op één vraag kunt voorbereiden die je gaat krijgen tijdens een sollicitatiegesprek is het wel: “Wat is jouw salarisindicatie?”. Een salarisindicatie is eigenlijk niets anders dan het salaris dat je zou willen verdienen. Wij geven je 5 tips om tot een goede salarisindicatie te komen.
Blogs
De voordelen van baanswitchers: een verrijking voor organisaties
Het is steeds gebruikelijker dat mensen meerdere keren van baan wisselen tijdens hun loopbaan. Deze zogenaamde ‘baanswitchers’ worden vaak gezien als werknemers die onstabiel zijn of niet toegewijd aan een werkgever. Het is tijd om dit negatieve stigma te doorbreken en de voordelen te erkennen die zij met zich meebrengen voor organisaties.
Blogs
5 tips om je als organisatie te onderscheiden van andere organisaties
Het werven van nieuw personeel kan uitdagend zijn, vooral als er op de arbeidsmarkt veel concurrentie is. Om de beste talenten aan te trekken, is het van belang dat je je als organisatie onderscheidt van andere organisaties. Hoe je daarvoor kan zorgen? Lees onze 5 tips om je te onderscheiden van andere.
Blogs
Pak personeelstekort aan en behoud talent
Momenteel hebben veel werkgevers moeite met het vinden van nieuw personeel en het vasthouden van hun medewerkers. Experts geven aan dat je je niet blind moet staren op de functieomschrijving en cv. Kijk meer naar iemands vaardigheden!
Blogs
Het belang van employer brand
Het employer brand verwijst naar de reputatie van een organisatie als werkgever en de ervaringen die medewerkers hebben tijdens hun dienstverband. Een positief employer brand helpt jouw bedrijf om zich te onderscheiden van de concurrentie en de juiste kandidaten aan te trekken. Wat zijn nog meer voordelen en hoe ontwikkel en behoud je een sterk employer brand? Wij leggen het je uit!
Blogs
Deze vragen stel je tijdens een sollicitatiegesprek
Gefeliciteerd, jij mag op gesprek bij je potentiële werkgever! Leuk en spannend tegelijk kunnen wij ons voorstellen. Een goede voorbereiding is het halve werk en daar horen de vragen die jij stelt tijdens het gesprek ook bij. Welke vragen moet je stellen? Wij hebben ze op een rijtje gezet!